Peoplemanagement - Winkelmanagers
Als winkelmanager ben je verantwoordelijk voor verschillende taken, opdat jouw filiaal goed draait. Dat lukt alleen als jullie als één sterk team samenwerken. Een winkelmanager met sterke leidinggevende competenties is bijgevolg onmisbaar.
- Wat moet je doen als leidinggevende?
- Hoe neem je iedereen mee op sleeptouw?
- Hoe voer je waardevolle gesprekken met jouw medewerkers en breng je moeilijke boodschappen?
- Hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers een sterk team vormen?
- Hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers groeien en ontwikkelen?
Tijdens deze vierdaagse opleiding trachten we jou de kneepjes van het vak bij te brengen.
In het kort
- Mensen en motivatie
- Moeilijke boodschappen
- Teamwerking
- Groei & ontwikkeling
Je verwerft volgende vaardigheden
- Leiderschapsvaardigheden
- Coachingsvaardigheden
- Groei-mindset
Binnenkort
- Nederlandstalig
- Franstalig
Het ideale traject voor winkelmanagers
Deze opleidingsmodule maakt deel uit van een opleidingstraject voor winkelmanagers. Lees meer over dit traject en hoe je kan inschrijven voor de andere modules via onderstaande link.
De opleiding bij jou in de onderneming organiseren?
Vraag hier Incompany sessies aan
Lees op voorhand de richtlijnen voor bedrijven bij de aanvraag van Incompany opleidingssessies.
Opleidingsfiche
Lees deze opleidingsfiche voor meer informatie over wat je tijdens de opleiding zal leren en waarom we denken dat het je zal helpen in je werk!
- 01
Praktisch
Voorwaarden
- De opleiding is gratis en enkel bestemd voor werknemers uit de paritaire comités 119, 202, 311 & 312.
- Elk bedrijf kan deze opleiding per jaar 10 keer gratis aanvragen.
- Deze opleiding gaat door incompany en in het open aanbod.
- Incompany-sessies hebben minimaal 8 en maximaal 15 deelnemers.
- In het open aanbod kunnen maximaal 5 deelnemers per bedrijf per sessie deelnemen.
- Het maximum aantal deelnemers kan eventueel afwijken in overleg met de opleider.
- 02
Whats in there for you?
Waarom deze opleiding?
Als winkelmanager ben je verantwoordelijk voor verschillende taken, opdat jouw filiaal goed draait. Dat lukt alleen als jullie als één sterk team samenwerken. Een winkelmanager met sterke leidinggevende competenties is bijgevolg onmisbaar.
Tijdens deze vierdaagse opleiding trachten we jou de kneepjes van het vak bij te brengen.
- 03
De leerdoelstellingen
Wat leer je tijdens deze opleiding?
Na deze opleiding:
- heb je inzicht in jouw rol als leidinggevende
- kan je medewerkers motiveren
- kan je krachtig communiceren, ook als het over moeilijke boodschappen gaat
- kan je een veilig teamklimaat creëren om van jouw medewerker 1 team te maken
- weet je hoe je jouw medewerkers kan laten groeien en ontwikkelen
- 04
Het programma
Agenda van de dagen
Dag 1 - Mensen meepakken
- Taakgericht leiderschap als noodzakelijke voorwaarde
- Betrokkenheid creëren
- Motivatie als 'black box'
- Motiveren van mijn medewerkers
Dag 2 - Creëren van een gesprekscultuur
- Wanneer heeft communicatie impact?
- Moedige gesprekken in de praktijk
- De kunst van gesprekstechnieken
- Gesprekstechnieken in de praktijk
Dag 3 - Wat maakt een aantal klimmers een hecht team?
- Het belang en de kenmerken van psychologische veiligheid
- Wat maakt jouw team succesvol?
- Over vertrouwen en verbinding maken
- Over afspraken kunnen en durven maken
- Facilitatietechnieken in de praktijk
Dag 4 - Groei en ontwikkeling
- De shopmanager als ontwikkelingscoach
- Jouw rol in leren
- Competentieversterking stimuleren
- Gesprekken in de praktijk
- 05
Jouw werkgever nog overtuigen?
Subsidie voor het open aanbod
Niet enkel zal je extra vaardigheden leren die jouw job en organisatie ten goede zullen komen, daarnaast krijgt jouw werkgever een subsidie van 160 EUR per dag voor jouw deelname aan de opleiding in het open aanbod. Op deze manier is een deel van jouw loonkost gedekt.