Omgaan met agressie in een winkelomgeving


 

Deze opleiding is uitsluitend bedoeld voor winkelpersoneel uit de paritaire comités 202, 311 en 312 

Winkelbedienden krijgen vaak te maken met verbaal agressieve klanten. Hoe ga je hiermee om? Tijdens deze opleiding krijgen de deelnemers via theorie en interactieve oefeningen enkele tips over hoe ze op een correcte manier kunnen reageren op en controle kunnen krijgen over de situatie. 

Nieuw vanaf 2023: een extra halve dag opleiding specifiek voor winkelmanagers

Deze extra opleiding gaat dieper in op hoe je als manager tussen kan komen bij een verbale agressieve discussie tussen een klant en een medewerker. Hoe kan je er als winkelmanager voor zorgen dat beide kanten zich gehoord voelen en hoe kan je nadien jouw werknemer hier het best in ondersteunen? 

Meer informatie over de inhoud en het programma van beide opleidingen vind je in de opleidingsfiches onderaan deze pagina. 

Trailer van onze basisopleiding:

 

INSCHRIJVEN VOOR HET OPEN AANBOD

! Gelieve niet meer dan 5 medewerkers van eenzelfde bedrijf per sessie in te schrijven. Wens je meer dan 5 deelnemers in te schrijven in een sessie, dan zal je deze medewerkers op de wachtlijst kunnen zetten. Drie weken voor de opleiding zal je op de hoogte worden gebracht of er nog plaatsen vrij zijn. 

1) Basisopleiding

Deze opleiding is zowel voor winkelmedewerkers als voor winkelmanagers
 

Nederlandstalige opleidingen: 
Klik op de gewenste datum om medewerkers in te schrijven.

15/05/2023 Brugge- Van der Valk - Kapellestraat 146 - 8020 Oostkamp
07/06/2023 Leuven - Aetelier - Interleuvenlaan 74 - 3001 Heverlee
06/09/2023 Antwerpen- BluePoint Berchem - Filip Williotstraat 9 - 2600 Berchem
21/09/2023 Gent- Van der Valk Nazareth - Autosnelweg E-17 Gent - 9810 Nazareth
24/10/2023 Hasselt - Parc 51 - Lummense Kiezel 51 - 3510 Hasselt
14/11/2023 Leuven - Aetelier - Interleuvenlaan 74 - 3001 Heverlee
21/11/2023 Brugge- Van der Valk - Kapellestraat 146 - 8020 Oostkamp

 

Franstalige opleidingen: 
Klik op de gewenste datum om medewerkers in te schrijven.

05/05/2023 Waver - Ibis Wavre Brussels East - Rue du Manil 91 – 1300 Wavre
30/05/2023 Charleroi - Point Centre - Avenue Georges Lemaître 19 - 6041 Charleroi - VOLZET: Schrijf je in op de wachtlijst.
19/06/2023 Zaventem - Quartier Papier - Fabriekstraat 55-59 - 1930 Zaventem - VOLZET: Schrijf je in op de wachtlijst.
12/09/2023 Bouge CFR Bouge - Chaussée de Louvain 510 - 5004 Bouge
03/10/2023 Luik Bluepoint Liège - Bd Emile de Laveleye 191 - 4020 Liège
07/11/2023 Waver - Ibis Wavre Brussels East - Rue du Manil 91 – 1300 Wavre
04/12/2023 Charleroi - Point Centre - Avenue Georges Lemaître 19 - 6041 Charleroi

 

2) Extra opleiding voor winkelmanagers

Deze opleiding is enkel bedoeld voor winkelmanagers. 
 

Nederlandstalige opleidingen: 
Klik op de gewenste datum om medewerkers in te schrijven.

23/05/2023 Antwerpen- BluePoint Berchem - Filip Williotstraat 9 - 2600 Berchem
27/09/2023 Hasselt Parc 51 - Lummense Kiezel 51 - 3510 Hasselt
09/11/2023 Brugge Van der Valk - Kapellestraat 146 - 8020 Oostkamp

 

Franstalige opleidingen: 
Klik op de gewenste datum om medewerkers in te schrijven.

12/04/2023 Luik - Bluepoint Liège - Bd Emile de Laveleye 191 - 4020 Liège
01/09/2023 Charleroi - Point Centre - Avenue Georges Lemaître 19 - 6041 Charleroi

 

De adminstratieve ondersteuning van het open aanbod van de sectorale opleidingen wordt verzorgd door Obelisk. Je kan bij hen terecht voor praktische vragen na inschrijving of bij annulatie. 

Commerce Training, Obelisk
Interleuvenlaan 74
3001 Leuven
016 61 65 65
commercetraining@obelisk.be

 

AANVRAAG VOOR INHOUSE SESSIES

Je kan maximum 10 gratis inhouse sessies van beide sectorale opleidingen aanvragen, gefinancierd door het betreffende sociaal fonds, met een minimum van 8 deelnemers en een maximum van 25 deelnemers per sessie. 

1) Basisopleiding

Via dit formulier kan je een aanvraag indienen voor inhouse sessies van de basisopleiding 'Omgaan met agressie in een winkelomgeving'.  

2) Extra opleiding voor winkelmanagers

Via dit formulier kan je een aanvraag indien voor inhouse sessies van de extra opleiding voor winkelmanagers. 

 

Jouw formulier wordt vervolgens doorgestuurd naar de opleider die je zal contacteren om concrete afspraken te maken. Lees vooraf deze richtlijnen voor bedrijven bij de aanvraag van inhouse opleidingen.

Aarzel niet om ons te contacteren indien je vragen hebt over deze inhouse opleidingssessies. 

Julie Van Calster
Julie.vancalster@comeos.be
+32 492 33 06 51

 

Opleidingsfiche extra Omgaan met Agressie voor Winkelmanagers.pdf

Opleidingsfiche Omgaan met Agressie 2022